Blog van @iiene



Koffie-oorlog in de maak.

Sara Lee, een Amerikaans voedingsconcern bekend van Douwe Egberts brengt koffiecups voor Nespresso-apparaten op de markt. Frankrijk heeft volgende week de primeur onder de merknaam L’OR, maar bij succes kunnen andere markten volgen. Het bedrijf had vroeger het monopolie op Senseo-pads.

Nespresso heeft tot dusver concurrentie weten tegen te houden met vele patenten voor zijn producten. Sara Lee zegt dat zijn cups er totaal anders uitzien.

Sara Lee gaat de cups met eigen koffiesmaken ook verkopen in supermarkten. Nespresso, een dochteronderneming van het Zwitserse voedingsmiddelenconcern Nestlé, doet dat juist niet. De fabrikant heeft daarmee een exclusief imago voor zijn merk gecreëerd.

Sara Lee dreef bij de verkoop van koffie voor volautomatische koffiemachines jarenlang op het succes van de Senseo. Het concern moest uiteindelijk voor dit Philipsapparaat concurrentie toestaan, nadat er patentruzies over waren gevoerd.

Bron:


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s