Blog van @iiene



Flashmob in het Centraal Station te Brussel

Gisterenochtend kwam ik aan in het Centraal Station te Brussel. Er stond iets te gebeuren. Dit kon je zo voelen. Camera’s stonden klaar, de mensen waren gefixeerd op de ramen boven de uurtabellen in de grote hal. Aangezien ik momenteel stage loop bij [PIAS], was ik al vertrokken. Ik mocht immers niet te laat zijn. Toch vroeg ik mij onderweg nog steeds af waarom al die camera’s daar stonden. Ik dacht al dat er een vergadering was met de top van de NMBS. Had ik nu later op mijn stage moeten zijn, had ik het live meegemaakt: een flashmob. Een 150-tal koormeisjes, de wereldkampioenen stuntbiken en de Belgische kampioenen beatboxen hebben de treinreizigers die ochtend verrast. Het resultaat mag er zijn!

Klik hier om het video filmpje te bekijken!
Waarom deze flashmob?

Met een uitvoering van het lied ‘Bicycle Race’ van Queen vroegen ze de aandacht voor de Ronde van 11, het nieuwe fietsevenement van 11.11.11.

De Ronde van 11 is een reeks fietstochten voor het goede doel. De Ronde vindt plaats in 11 Vlaamse gemeentes op 30 mei. Met dit evenement wil 11.11.11 aandacht vragen voor de Millenniumdoelstellingen. Dat zijn acht doelen om armoede en onrecht terug te dringen, met als deadline 2015.

De volledige opbrengst gaat naar de werking van 11.11.11 en haar partners om deze doelen te helpen realiseren.

Vorig jaar organiseerde VTM in de aanloop naar het programma Op zoek naar Maria een gelijkaardige flashmob in het Antwerpse Centraal Station.

Het gaat om de eerste ‘zingende flashmob’ in ons land. Een interessant gegeven.

Bron: Een artikel in De Standaard Online

Jouw actie in the picture? De aanwezigen zullen dit niet gauw vergeten! Aandacht verzekerd!


Geef een reactie

