Blog van @iiene



Coca-Cola plant grootschalige online campagne voor tieners

Coca-Cola maakt zich op om zijn grootste online campagne ooit voor tieners te lanceren. De campagne heet Coca-Cola Music en zal in meer dan 100 landen lopen.

Het is meteen ook de grootste campagne van de drankengigant waarbij muziek centraal staat. De officiële lancering van de campagne is voor later deze maand met een “24hr Session” evenement waaraan 20 doelmarkten zullen deelnemen.

Op 22 maart gaat de band Maroon 5 dan in een Londense studio werken met een nieuwe song waarbij fans kunnen interageren met de band en kunnen participeren met ideeën voor onder andere songteksten en muziek. Crowdsourcing dus. Deze input, zal samen met commentaren en foto’s gestreamd worden op de muren van de studio waarin de groep zich 24 uren zal terugtrekken.

Coca-Cola gaat voor deze ambitieuze campagne ook in zee met de Britse band One Night Only en met Taio Cruz. De eerste band heeft een song opgenomen met daarin Coca-Cola’s bekende deuntje dat zal dienen als de soundtrack voor een nieuwe wereldwijde reclamespot.

Wieden & Kennedy Amsterdam staat in voor de productie van de spot.

Welk bedrag er precies gemoeid is met de campagne is niet geweten. AdAge laat wel weten dat het “bedrag in lijn is met het toekomstige potentieel van de tienermarkt”. Dat betekent zoveel als “er wordt flink wat cash in gestopt”.

Bron: Marketing Journaal

Lees hier het persbericht.

 


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s