Blog van @iiene



Haal de 007 in jezelf boven!

The Coca-Cola Company mag sinds 2009 deel het beeld van James Bond gebruiken om hun verkoop – in dit geval van Coca-Cola Zero – te stimuleren.

De hoofdboodschap van deze campagne is “Haal de 007 in jezelf naar boven” en bestaat uit een tv-spot, printadvertenties, affichage, POS en een social media luik.

Tv-spot

De tv-spot “Unlock the 007 in you” werd bedacht door Publicis Conseil Paris. Verhaallijn? Een jongeman haalt de 007 in hem naar boven wanneer hij een slok Coca-Cola Zero neemt. Hij begint de James Bond melodie te neuriën. De muziek geeft onze held energie, zodat hij zijn doel kan bereiken. Hij wil niets liever dan in de armen van de James Bond girl vallen…

The making of tv-spot

Website

Op www.cokezero.be kan de doelgroep meedoen aan een wedstrijd om tickets te winnen voor de avant-première van Skyfall en meedingen om een exclusieve Skyfall trip naar Londen te winnen.

Social Media

Voor de sociale media kanalen werd deze “viral movie” gemaakt. Op 18 oktober 2012 op Facebook gepost en tot op vandaag maar liefst 8.361.483 keer bekeken.

Verhaallijn? Coca-Cola Zero daagt toevallige voorbijgangers in Antwerpen Centraal uit om de “007” in zichzelf boven de halen. Zo kunnen ze tickets winnen voor de exclusieve avant-première van Skyfall. Voor wat hoort wat uiteraard! De kandidaten moesten het beste van zichzelf geven in 70 seconden. Hieronder het resultaat:

Wereldwijd wordt op Twitter de hashtag #CokeZero007 gebruikt.

Bron: MediaMarketing – atikel “Coca-Cola Zero onthult de 007 in jou


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s