Blog van @iiene



Australia’s Coke Machine Fairy.

Op 17 januari 2010 postte ik  Coca-Cola “The Happiness Machine” en op 23 februari 2011 postte ik Coca-Cola Happiness Truck. Toevallig zag ik vandaag via @LanderBoeckx op Twitter nog zo een geniale campagne in mijn timeline verschijnen: “Australia’s Coke Machine Fairy”.

Concept?

Er staan honderden Coca-Cola automaten in Sydney, soms zijn deze moeilijk te vinden in de grote stad. Daarom ging in september 2010 een creatieve location-based campagne op Foursquare van start. “The Coke Machine Fairy” zwierf gedurende 2 weken door de stad en liet in elke  Coca-Cola automaat een winnend Coca-Cola flesje achter. Mobiele advertenties op Foursquare nodigde mensen uit om mee te spelen. Wie bevriend was met “The Coke Machine Fairy” op Foursquare kreeg tips over de locatie van de Coca-Cola automaten en de winnende flesjes. Ook op Twitter werden tips verspreid. Winnaars konden verschillende prijzen winnen: van vliegtuigtickets tot kooklessen, zelfs tickets voor een concert van Cloud Control.

Zo werden door deze campagne de oude Coca-Cola automaten nog eens van alles stof ontdaan en geïntegreerd in een fantastische moderne campagne. “The Coke Machine Fairy” had in 2 weken tijd op Foursquare 1.000 vrienden en een groot aantal Coca-Cola automaten gelokaliseerd. De bescheiden Coca-Cola automaten werden voor even de helden van de stad!

The Coke Machine Fairy from Will Miles on Vimeo.

Bronnen:

Mashable Social Media: Why Foursquare Needs More Coke Fairies

About Foursquare: Australia’s Coke Machine Fairy is on foursquare


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s