Blog van @iiene


Print

Base

Inleiding op Mobistar printadvertentie:

Reactie van Mobistar.

Naam: “Appels en peren”
Client: Mobistar
Agency: Air
Media: Press
pomme_poire_nl

Het is goed dat Mobistar hierop reageert. Zij bewijzen immers dat Base in het spotje appelen met peren vergelijkt. De copy is super geschreven. Elk bedrijf is voor concurrentie. Dat geeft hen de mogelijkheid om te innoveren en steeds beter te willen worden. Dat Base zich zo wil profileren zorgt alleen maar voor minder geloofwaardigheid. Concurrentie is goed, behalve als het dus op deze manier wordt uitgespeeld.

___________________________________________________________________________________________

Eurostar
Eurostar blijft zijn 15de verjaardag vieren. De hogesnelheidstrein mikt nu op het grote publiek met een affichagecampagne. Heen en terug Brussel – Londen aan de zeer suggestieve prijs van 69 euro.

Naam: “Ontdek Londen, een andere planeet op 69 euro van hier”
Client: Eurostar
Agency: TBWA
Media: Posters

Waarom koos ik voor deze Eurostarcampagne? Deze bracht een enorme discussie te weeg tussen een van mijn medestudenten en ikzelf. Ik vond namelijk dat deze campagne een leuke creatieve uitwerking had. Gewoonten zijn immers voor elk land verschillend. Inspelen op deze Engelse gewoonten vond ik eens anders dan anders. Het was echt een voorbeeld van “Thinking out of the box”. Mijn medestudent vond het eerder beledigend voor de Engelsen. Het leek alsof hun gewoonten buitenaards waren. Niet van deze wereld.
TWBA wil duidelijk maken, dat Engelsen hun gewoonten voor ons “buitenaards” zijn. Dus geen Belgische gewoonten, maar dat je voor 69 euro naar Engeland kan reizen.

Hopelijk is hiermee de discussie gesloten!🙂

___________________________________________________________________________________________

Bongo

Naam: “Je bent wat je geeft”
Client: Bongo belevenisbon
Agency: Duval Guillaume Brussels
Media: Posters, radio

Vorig jaar had Bongo een sterke campagne met “Je bent wat je geeft”. Met verschillende print en outdoor-advertenties waar mensen met een koffiepot of strijkijzer enzovoort op stonden. Deze creatieve uitwerking, letterlijk zijn wat je geeft, is enorm sterk. Ik vond deze campagne gewoon hilarisch.  Toen ik deze voor het eerst zag moest ik echt lachen. En dacht ik aan alle “stomme” cadeaus ik al gekregen had in mijn leven. En het is echt zo: “Je bent wat je geeft”. Als je sokken geeft aan iemand, ben je maar een saaie piet. Geeft je iemand een bon, of het nu van Bongo is of niet, ben je al iets “hippers”.

Bongocampagne 2009

Naam: “Doe beter een Bongo cadeau”
Client: Bongo belevenisbon
Agency: Duval Guillaume Brussels
Media: Posters, radio

De campagne van dit jaar vind ik eerder gewoontjes. Je ziet op een rijtje wat ze elk jaar cadeau geven en dit jaar geven ze een ontbijt met bubbels. Ok, geen ordinair cadeau meer. Van Bongo had ik meer verwacht na hun vorige campagne. Ze willen ook zeggen: Een Bongo is meer dan champagne of parfum alleen. Het is een ontbijt met bubbels of een beautybon. Ze hadden er meer kunnen doen.

__________________________________________________________________________________________

KINEPOLIS

Om nog even in de kerstsfeer te blijven, de cadeautjesperiode bij uitstek.

Naam: “Je kent niet altijd de hobby’s van je vrienden”

Client: Kinepolis
Agency: Boondoggle
Media: Tv, radio, press

De strategie van deze campagne is duidelijk. Vaak weet je met kerst niet te kopen voor je vrienden. Je weet niet goed wat de interesses zijn, waar hij/zij mee bezig is. Een ding staat vast. Met cadeaubonnen kan je nooit iets verkeerd doen. Of het nu een cd bon is, een boekenbon of in dit geval tickets voor de Kinepolis. Allemaal in orde.

Kinepolis prijst met deze campagne hun geschenkideeën aan. Qua creativiteit is deze campagne met humor ingevuld. Misschien een van de betere manieren om deze geschenkideeën aan te prijzen. Ik vind het eerder een beetje lauw. Er had wat meer pit in gemogen.

__________________________________________________________________________________________

Bounty

Bedrijf:Bounty
Agency:Publicis, Dallas
Country:USA

Een creatieve printadvertentie voor de huishoudrol Bounty. Zijn USP is superabsorberend.
Creatieven hebben dit op de volgende manier vertaald.

Ook al valt een fles of ei, Bounty is zo absorberend dat alle vloeistof bij elkaar blijft.
Een creatieve invulling die zeer goed bedacht is.


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s